Haemme usein työntekijöitä nimikkeellä buukkari tai ajanvaraaja. Minkälaista on buukkarin työ, mitä buukkari oikeastaan tekee ja mitä häneltä odotetaan?
Buukkarin työtehtävänä on sopia asiakastapaamisia toimeksiantajan edustajalle. Buukkari on arvokas ensikontakti potentiaalisen asiakkaan ja toimeksiantajan (eli päämiehen) välillä. Potentiaalista asiakaskuntaa kontaktoidaan puhelimitse ja puhelussa buukkari:
- kertoo lyhyesti mistä soittaa ja miksi soittaa
- keskustelee, kysyy ja kuuntelee, jotta selviää onko kyseisen tuotteen tai palvelun hankinta ajankohtainen
- perustelee, miksi potentiaalisen asiakkaan kannattaa tavata toimeksiantajan edustaja
- klousaa tapaamisen
Mitä buukkarilta odotetaan?
- Kykyä omaksua vaihtuvien toimeksiantojen tietosisältö nopeasti. Buukkarin ei kuitenkaan tarvitse olla joka alan asiantuntija, sillä tapaamista sopiessa liika informaatio voi olla jopa haitaksi.
- Myynnillistä otetta eli taitoa keskustella, kuunnella, perustella ja klousata.
- Huolellisuutta yksityiskohtien kanssa. Kun tapaamisaika on lyöty lukkoon, buukkari merkitsee tapaamisen kalenteriin ja kirjaa ylös kaiken oleellisen tiedon myyntiedustajaa varten. Usein puhelun aikana saadaan paljon sellaista tietoa, josta on hyötyä myyntineuvotteluun valmistautumisessa.
Buukkarin työ on monipuolista ja muuttuvaa. Toimeksiannot vaihtuvat aika ajoin, mutta esimerkiksi talous- ja henkilöstöalan yritykset, ohjelmistoyritykset, urheiluseurat ja erilaiset asiantuntijaorganisaatiot ovat meille tyypillisiä päämiehiä. Teemme yritysbuukkausta, jossa kontaktoidaan yritysten hankintapäätöksistä vastaavia henkilöitä.
Meillä on mahtava buukki-tiimi, jossa on mielenkiintoisia toimeksiantoja sekä kannustava esimies ja tiimikaverit. Buukki-tiimissämme olet yritysmyynnin näköalapaikalla!
Täytä työhakemus Soita 08 552 8808

Olen toiminut Novian toimitusjohtajana 31.8.1995 alkaen. Johtamismallina minulla on henkilökunnan motivointi positiivisuuden kautta luomalla innostavia visioita, strategioita, tavoitteita ja kannustimia. Olen mielestäni palveluammatissa ja perustehtäväni on luoda olosuhteita, joissa onnistumista voi ilmetä. Organisaation osaamisen, prosessien ja toiminnan laadun kehittäminen on ollut minulle aina keskeisen tärkeää. Välillä liiankin pikkutarkkaan nipottamiseen saakka, mutta koitan oppia hyväksymään myös epätäydellisyyttä.
Toimitusjohtajakaudellani Novia on menestynyt mm. Suomen Parhaat Työpaikat listalla TOP 10 yrityksen joukossa viidesti (2009-2013), voittanut Contact Center toimialan maailmanmestaruuden (2011) ja valittu Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien Vuoden Yrittäjäksi (2012).
Vapaa-ajalla harrastan kuntosalia ja soittelen hieman kitaraa.
Lisää infoa minusta vaikkapa LinkedInistä