Yli 30-vuotisen historiansa aikana Novia on palkittu monta kertaa. Olemme toimineet jo vuodesta 1986, mikä tekee meistä yhden pisimpään contact center -alalla toimineista yrityksistä Suomessa. Olemme palkinnoistamme ylpeitä, sillä ne ovat osoitus siitä, että me osaamme sen mitä teemme. Palkitsemme työntekijöitämme usein, sillä tiedämme hyvin sen merkityksen.
Kilpailumenestystä laidasta laitaan
Novialla on aina vaalittu hyvää työilmapiiriä ja panostettu henkilöstön hyvinvointiin. Tästä syystä päätimme vuonna 2009 osallistua Suomen Parhaat Työpaikat -kehittämisohjelmaan, mikä edellytti meiltä oman toiminnan laajamittaista analysointia ja kehittämistä. Osallistuimme tähän Great Place to Work -tutkimukseen viitenä vuonna peräkkäin ja joka kerta sijoituksemme oli kymmenen parhaan joukossa.
Vuonna 2010 Novia osallistui kansainväliseen Contact Center World:n kilpailuun, mikä oli samalla myöskin valtaisa yrityksen toimintojen arviointi- ja kehittämishanke. Ensiksi saavutimme ykkössijan alkusarjassa ja etenimme siitä finaalimittelöihin. Lopulta voitimme toimialamme maailmanmestaruuden!
Matkan varrella palkintokaappiimme on kertynyt lukuisia muitakin kunnianosoituksia, kuten Pohjois-Pohjanmaan yrittäjät ry:n myöntämä Vuoden Yrittäjä -pysti, Oulun seudun virkein virma -kunniakirja, firmakaraokepokaali ja monia muita. Saamamme tunnustukset ovat merkinneet paljon sekä entisille että nykyisille novialaisille.
Miksi kilpaileminen kannattaa?
Osa kilpailumenestyksestämme on edellyttänyt yrityksen toiminnan kehittämistä ja riman nostamista korkealle. Olemme haastaneet itsemme entistä parempiin suorituksiin ja sillä on ollut ilmeinen vaikutus siihen, että olemme sitkeästi selviytyneet myös kovina aikoina. Emme tyydy keskikertaiseen tekemiseen – vaadimme enemmän.
Novian yrityskulttuuriin kuuluu vahvana tiimityö ja yhdessä tekeminen. Moni kisa on ollut sellainen, että palkinnon kotiin tuomiseen on tarvittu joukkuepeliä. Eikä voitto ole tietenkään aina tärkeintä vaan se, että puhalletaan yhteen hiileen. Aktiivinen ja yhdessä hyvin viihtyvä henkilöstö on motivoitunut ja onnistuu mainiosti myös myyntityön haasteissa.
Myyntialalla kilpailuhenkisyys on sisäänrakennettua ja tämän alan ihmisille onkin tavallaan vaistomaista pyrkiä kohti palkintopallia. Voittaminen, häviäminen ja ylipäätään kilpaileminen opettavat meille sellaisia taitoja, joita huippumyyjältä vaaditaan – kuten keskittyminen olennaiseen, oman suorituksen arviointi ja epäonnistumisen käsittely.
Palkitsemme hyvästä työstä
Novialla tiedetään, että hyvästä työstä saatu palkinto tai tunnustus lämmittää mieltä ja kannustaa vieläkin kovempiin tuloksiin. Olemme usein nähneet, että myyntikilpailut innostavat koko tiimin parempiin suorituksiin, kun jokainen myyjä pyrkii koko ajan ykköspallille ja tiimikaverit kannustavat toisiaan. Siksi meillä on usein erilaisia kisoja, joissa palkintovalikoima vaihtelee leffalipusta kodinkoneisiin. Lisäksi myyntitiimeissämme nostetaan päivittäin esiin hyviä myyntituloksia ja onnistumisia – joskus paras tunnustus on esimiehen kiitos ja kollegoiden iloiset aplodit. Provisiopalkatulla alalla hyvästä onnistumisesta saa tuntuvan palkkion tietenkin myös tilipäivänä. Näiden palkitsemisten ohella jokaisen vuoden päätteeksi kiitämme parhaita tekijöitä ja annamme tunnustusta sekä myyntitulosten että muiden ansioiden perusteella.
Tervehenkinen kilpailu ja itsensä haastaminen vie meitä eteenpäin ja takaa menestyksen myös jatkossa!
Katso avoimet työpaikat Hae meille töihin

Olen toiminut Novian toimitusjohtajana 31.8.1995 alkaen. Johtamismallina minulla on henkilökunnan motivointi positiivisuuden kautta luomalla innostavia visioita, strategioita, tavoitteita ja kannustimia. Olen mielestäni palveluammatissa ja perustehtäväni on luoda olosuhteita, joissa onnistumista voi ilmetä. Organisaation osaamisen, prosessien ja toiminnan laadun kehittäminen on ollut minulle aina keskeisen tärkeää. Välillä liiankin pikkutarkkaan nipottamiseen saakka, mutta koitan oppia hyväksymään myös epätäydellisyyttä.
Toimitusjohtajakaudellani Novia on menestynyt mm. Suomen Parhaat Työpaikat listalla TOP 10 yrityksen joukossa viidesti (2009-2013), voittanut Contact Center toimialan maailmanmestaruuden (2011) ja valittu Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien Vuoden Yrittäjäksi (2012).
Vapaa-ajalla harrastan karatea, lenkkeilyä, kuntosalia, käyn laulutunneilla ja soittelen hieman kitaraa ja pianoa.
Lisää infoa minusta vaikkapa LinkedInistä