fbpx

Kylmäkontaktointi on tehokas tapa käynnistää tilitoimiston myyntiprosessi

Tilitoimisto- ja taloushallinnon palvelut ovat luonteeltaan sellaisia palveluita, joita lähes jokainen yritys jossain määrin käyttää. Harva aloitteleva yrittäjä osaa itse tehdä kirjanpitoa saati tilinpäätöstä – eikä tarvitsekaan. On parempi keskittyä omaan osaamiseen ja asiakkaiden hankkimiseen. Kun yritys alkaa kasvaa, tarvitaan usein osaavaa tekijää taloushallinnon asioiden pyörittämiseen, mutta oman talouspäällikön palkkaaminen olisi vielä liian suuri askel. Ulkoistaminen on silloinkin oikea ratkaisu. Usein yrittäjät tarvitsevat myös ammattilaisen konsultointia ja neuvontaa moninaisissa talouteen liittyvissä tilanteissa.

Tilitoimiston myyntiprosessi ei käynnisty itsekseen

Kun kuopiolainen taloushallinnon asiantuntijayritys Dreamfaktori otti yhteyttä meihin, oli heillä tavoitteena uusasiakashankinnan tehostaminen. Novialla on pitkä kokemus tilitoimistojen uusasiakashankinnasta monen eri toimeksiantajan kanssa. Kokemus on osoittanut, että perinteinen tapaamisten buukkaus on erittäin tehokas keino tämäntyyppiseen uusasiakashankintaan. Vaikka potentiaalisia asiakkaita onkin periaatteessa runsaasti, tilitoimistokumppanin vaihtaminen uuteen vaatii sen, että tilitoimisto on itse aktiivinen aloitteentekijä. Koska tilitoimiston myyntiprosessi ja uusi asiakassuhde eivät todennäköisesti synny ilman face-to-face tapaamista osapuolten välillä, oikea vaihtoehto uusasiakashankinnan vauhdittamiseen on potentiaalisten asiakkaiden tapaaminen henkilökohtaisesti.

Dreamfaktorin oman toiminnan lähtökohtana on ihmiset, eivätkä he halua toimia kasvottomasti verkon välityksellä vaan, ihmisten kanssa. Omat resurssit eivät kuitenkaan riitä aktiiviseen kylmäkontaktointiin ja niinpä Dreamfaktori päätti luottaa meihin. Heti kesälomakauden jälkeen käynnistettiin buukkauskampanja Dreamfaktorin kasvutavoitteiden toteuttamiseksi.

Hyvät tapaamiset ovat johtaneet uusiin asiakassuhteisiin

Dreamfaktorin avainasiakaspäällikkö Tuukka Ranta-Pere

Nyt, kun yhteistyön aloittamisesta on muutama kuukausi, Dreamfaktorin avainasiakaspäällikkö Tuukka Ranta-Pere on tyytyväinen. Tapaamisia on sovittujen raamien rajoissa tullut tasaiseen tahtiin ja uusia asiakassuhteita on saatu alulle useita. Ranta-Pere on erityisen tyytyväinen siihen, että tapaamiset ovat olleet laadukkaita. Yhtään kertaa ei ole tullut sellaista fiilistä, että tapaaminen olisi buukattu väkisin, hän sanoo.

Hyvä näin, sillä suurin virhe, minkä buukkari voi tehdä, on tapaamisen buukkaaminen sellaiseen yritykseen, jossa ostotarvetta ei ole olemassa. Siitä ei olisi hyötyä kenellekään, että Dreamfaktorin edustaja haaskaisi aikaa turhissa asiakastapaamisissa. Meille on kunnia-asia, että buukkauspuhelussa prospektin tilanne ja tarve kartoitetaan hyvin, jolloin huteja ei pääse tulemaan.

Dreamfaktorin tulevaisuus näyttää nyt varsin hyvältä. Ensi vuoden puolella saamme rekrytoida lisää henkilökuntaa, jotta kaikki uudetkin asiakkaat tulevat hyvin palvelluiksi, kertoo Ranta-Pere tyytyväisenä.

Onko teillä kovat kasvutavoitteet tälle vuodelle? Ota yhteyttä meihin, niin tehdään ne todeksi tehokkaalla telemarkkinoinnilla.

Ota yhteyttä Lisää referenssitarinoita