Mistä uusia asiakkaita?
Kesälomalla on tärkeää ottaa rennosti. Kun työasiat ovat järjestyksessä, on rentoutuminenkin helppoa. Mutta eihän vain takaraivossa nakuta hiljainen ääni, joka kysyy: Mistä uusia asiakkaita loppuvuodeksi? Ääni voimistuu kesäloman edetessä ja vähintään pari viimeistä lomapäivää ja -yötä menee pilalle armottoman stressin kourissa.
Mihin kannattaa panostaa?
Liiketoiminnassa on kyse periaatteessa kahdesta asiasta: 1) Hankitaan uusia asiakkaita ja 2) pidetään nämä asiakkaat. Jos yrityksellä ei ole asiakkaita, niin ei yritystäkään kovin kauaa tarvita. Uusien asiakkaiden hankkiminen, asiakkaiden tyytyväisyyden varmistaminen ja asiakassuhteen vaaliminen ovat sellaisia asioita, joiden pitäisi olla kaikkien yritysten prioriteettilistan kärkipaikalla.
Toisaalta, pitäisi käyttää aikaa henkilöstöasioihin, tuotekehitykseen, taloushallintoon ja moneen muuhun yritystoiminnan ykkösjuttuun. Nopeasti tullaan tilanteeseen, jossa yrityksen omat resurssit eivät riitä, eikä osata päättää mihin rajalliset resurssit käytetään. Pahimmassa tilanteessa kaikkea yritetään tehdä, mutta mihinkään ei panosteta täysillä ja lopputulos on sen mukainen.
Uskalla ulkoistaa!
Paras ratkaisu resurssipulaan on ulkoistaminen. Se, että keskitytään ainoastaan omaan ydinbisnekseen ja sen kehittämiseen. Kaiken muun voi ulkoistaa muille yrityksille. Annetaan taloushallinto tilitoimiston tehtäväksi, rekrytointi henkilöstöalan yritykselle ja niin edelleen. Novian ydinbisnestä on myynti, asiakashankinta ja asiakaspalvelu, jotka voitte huoletta ulkoistaa meille. Me huolehdimme siitä, että teille aukeaa uusia myyntiputkia, joista muodostuu pitkäaikaisia asiakassuhteita. Samalla teillä säästyy aikaa omaan ydinliiketoimintaan.
Kumppanuus Novian kanssa on tyypillisesti joko
- kartoituskampanja, jossa me seulomme potentiaalisesta asiakasmassasta esiin ne, jotka ovat juuri nyt kiinnostuneita teidän yrityksenne tuotteista tai palveluista,
- buukkauspalvelu, jossa me lyhyen tilannekartoituksen jälkeen sovimme teille valmiita tapaamisia näiden potentiaalisten asiakkaiden kanssa tai
- myyntiyhteistyö, jossa me kontaktoimme potentiaaliset asiakkaat ja klousaamme kaupat teidän puolestanne.
- asiakaspalveluratkaisu, jossa me hoidamme sisääntulevat asiakasyhteydenotot (puhelin ja chat), jotta kaikki mahdolliset asiakassuhteet saadaan alulle.
Me olemme yhdistäneet perinteisen telemarkkinoinnin sekä nykyaikaiset sähköisen ja digitaalisen markkinoinnin työkalut huikeaksi kokonaisuudeksi, joka tuottaa ainoastaan hyviä lopputuloksia. Tämä tarkoittaa teille rutkasti uusia asiakkaita ja lisää myyntiä. Tee päätös asiakashankinnan ulkoistamisesta nyt ja jatka kesää rennoissa merkeissä.
Lue case-esimerkkejä tyytyväisistä asiakkaistamme täältä.
Huoletonta kesää ja menestyksekästä syksyä!
(Alkuperäistä blogitekstiä on päivitetty 19.7.2018)
Olen toiminut Novian toimitusjohtajana 31.8.1995 alkaen. Johtamismallina minulla on henkilökunnan motivointi positiivisuuden kautta luomalla innostavia visioita, strategioita, tavoitteita ja kannustimia. Olen mielestäni palveluammatissa ja perustehtäväni on luoda olosuhteita, joissa onnistumista voi ilmetä. Organisaation osaamisen, prosessien ja toiminnan laadun kehittäminen on ollut minulle aina keskeisen tärkeää. Välillä liiankin pikkutarkkaan nipottamiseen saakka, mutta koitan oppia hyväksymään myös epätäydellisyyttä.
Toimitusjohtajakaudellani Novia on menestynyt mm. Suomen Parhaat Työpaikat listalla TOP 10 yrityksen joukossa viidesti (2009-2013), voittanut Contact Center toimialan maailmanmestaruuden (2011) ja valittu Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjien Vuoden Yrittäjäksi (2012).
Vapaa-ajalla harrastan karatea, lenkkeilyä, kuntosalia, käyn laulutunneilla ja soittelen hieman kitaraa ja pianoa.
Lisää infoa minusta vaikkapa LinkedInistä